Let's give it a try! Dankzij deze yoga-oefeningen slaap jij als een roosje

Print
Let's give it a try! Dankzij deze yoga-oefeningen slaap jij als een roosje

Foto: Shutterstock

Ben jij een yogi in hart en nieren? Dan weet jij als geen ander dat yoga je echt tot rust kan brengen. Maar ook voor de yoga-groentjes is het moment aangebroken om dat te ervaren. Nieuwe dingen uitproberen in 2020? Check! Want wat hebben we te verliezen? Niks, maar dan ook echt niks. Echte poweryoga zou je helpen om een heerlijke nachtrust te krijgen. Bye, bye wrikken en wroeten in bed! Bovendien straal je ook de volgende dag als nooit tevoren. Laat dat nu net iets zijn waar we van dromen... Het goede nieuws: deze vier yogahoudingen maken het waar!

 

1/ Angle Fold

Pak dat turnmatje er maar bij en ga erop zitten. Klaar? Breng je voeten bij elkaar en laat je knieën naar de zijkanten vallen. Haal diep adem en til je borstkas op, adem uit terwijl je je benen over elkaar heen vouwt en je armen naar voren sterkt. Daarbij is het belangrijk dat dit allemaal comfortabel aanvoelt. Het is de bedoeling dat je deze positie twee tot drie minuten aanhoudt. Good to know: Volgens yogadocent en massagetherapeute Amanda Kerpius kan dergelijke oefening, met je hoofd naar beneden, angst wegnemen. Sounds interesting!

2/ Happy Baby

Voor de volgende yogahouding moet je eerst en vooral op de grond gaan liggen. Til je benen dan op en buig je knieën in de richting van je oksels. Pak de buitenste randen van je voeten met je handen, richt de onderkant van je voet richting het plafond en zorg dat je op iets zachtst ligt voor je onderrug. Tijdens deze houding haal je diep adem via je buik. Ditmaal moet je de positie één tot twee minuten vasthouden. De 'Happy Baby' zorgt ervoor dat de spanning in je onderrug wordt losgelaten.

3/ Supine Bound Angle

Ga op de grond liggen en breng je voetzolen bij elkaar zodat je knieën naar de zijkanten vallen en de buitenste rand van je voeten op de grond blijven liggen. Wanneer je meer steun nodig hebt, leg je best een kussen onder elke dij. Bied rust aan je armen door die aan de zijkant te leggen met je handpalm naar het plafond gericht. Houd je kussen drie tot vier minuten vast. Deze oefening is zeker het proberen waard indien je gespannen bent rond je heupen. Het zou er namelijk voor kunnen zorgen dat dat kwaaltje grotendeels verdwijnt. 

4/ Supine Twist

Nog eentje om het af te leren! Ga op de grond liggen en til je knieën naar je borst. Laat beide knieën zachtjes zakken naar de rechterkant van je lichaam en strek je linkerarm uit naar de linkerkant, waardoor je beide schouders op de grond houdt. Voor sommigen gaat dit beter wanneer je een kussen onder je linkerschouder legt. Het is de bedoeling de 'Supine Twist' één tot twee minuten vast te houden.

 

De smaak te pakken? Herhaal deze yogahoudingen een paar keer alvorens je in je warme nestje kruipt. Want een dergelijke yogasessie van een halfuurtje inlassen voor het slapengaan, kan wonderen doen. Namasté!

 

Meer over fitness

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video