Aha! Dit zijn volgens voedingsdeskundigen de beste voedingsmiddelen om meer vet te verbranden

Print
Aha! Dit zijn volgens voedingsdeskundigen de beste voedingsmiddelen om meer vet te verbranden

Foto: Shutterstock

Een paar overtollige kilo’s de verdommenis insturen gaat niet zonder toegeving of gezweet. Toch zijn er heel wat kleine dingen waar je rekening mee kunt houden, zoals het vullen van je winkelkarretje bijvoorbeeld. Zoef voorbij de Tony’s Chocolonely-repen en gooi de kassaband vol met deze negen voedingsmiddelen. Ze zouden je metabolisme een boost geven, en ervoor zorgen dat je meer vet verbrandt. Voedingsdeskundigen Angie Kuhn en Amy Shapiro deelden hun favoriete kilo killers met ‘The Thirty’.

 

1. VETTE VIS

Niet enkel zalm, maar ook makreel, tonijn en nog heel wat soorten vallen onder de noemer ‘vette vis’. Ze zijn rijk aan – je raadt het al – proteïnen en omega-3 vetzuren, een winnende combinatie als het om verzadiging en vetverbranding gaat.

Daarbovenop haalt vette vis je cortisolgehalte ook naar beneden, een stresshormoon dat onder andere verantwoordelijk is voor de aanmaak van buikvet.

 

2. EIEREN

Is het je ook al opgevallen dat wanneer je op hotel je bord volschept met die heerlijke roereitjes je vaak ’s middags geen zin hebt in lunch? Dat komt omdat er heel wat proteïnen en essentiële aminozuren in eieren zitten die ervoor zorgen dat je minder honger hebt doorheen de dag. Daarnaast zijn eieren ook een bron van B12, die vetcellen in je lichaam te lijf gaan. “Een godsgeschenk”, volgens Shapiro en Kuhn.

 

3. BONE BROTH

Niet meteen het meest appetijtelijke ingrediënt, maar wel eentje met een interessante functie. Heel wat foodies zijn dan ook dol op bone broth, ofte bouillon op basis van botten. “Het bevat calcium, magnesium, ijzer en collageen. Het goedje is dus niet enkel goed voor je gezondheid, maar ook voor de elasticiteit van je huid”, vertelt Kuhn.

 

4. GROENE THEE

Bottoms up! Groene thee bevat twee stoffen die jouw stofwisseling verhogen, namelijk catechine en cafeïne. Drink een paar kopjes per dag en je metabolisme krijgt een heuse boost.

 

5. KOFFIE

Je dagelijkse cafeïneshot geeft je niet enkel een energieboost, een kop koffie versnelt ook je stofwisseling. Helaas raakt je lichaam er na een bepaalde duur gewoon aan, dus verwacht niet dat dit een wondermiddel is. Volgens Shapiro heeft cafeïne het meeste effect als je het voor je workout drinkt.

 

6. GRIEKSE YOGHURT

Griekse yoghurt bevat bijna twee keer zoveel proteïnen als gewone yoghurt. Die proteïnen doen wonderen voor je gewicht omdat ze traag verteren en je je lichaam harder doen werken, waardoor je tegelijkertijd extra calorieën verbrandt. Maar de Griekse variant beschikt ook over veel meer probiotische bacteriën in vergelijking met gewone yoghurt. Win-win!

 

7. AVOCADO

Vaak wordt gezegd dat avocado een vettige vrucht is, maar wel eentje die gezonde vetten bevat. En ironischerwijs kunnen ze je zelfs extra vetten doen verbranden. “Plus, ze zijn een bron van vitamine C en zitten vol antioxidanten”, zegt Kuhn.

 

8. CHILIPEPERS

Zowat alle kruiden die je mond in vuur en vlam zetten helpen je om wat extra gewicht te verliezen. Vanaf nu dus enkel nog de gerechten waar vier pepertjes naast staan op de menukaart!

 

9. MCT-OLIE

MCT-olie is een soort van geconcentreerde kokosnootolie die vaak gebruikt wordt in Keto-diëten. “Het geeft je een verzadigd gevoel en houdt je hongergevoel langer weg”, verklaart Saphiro. “Volgens sommige onderzoeken zou het ook helpen vet te verbranden.”

Bron: The Thirty

 

Meer over dieet

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video