Spannend! Meghan Markle brengt binnenkort haar eigen kledinglijn uit

Print
Spannend! Meghan Markle brengt binnenkort haar eigen kledinglijn uit

Foto: Isopix

Naast hertogin, weldoener, actrice en gasthoofdredactrice mag Meghan Markle zich binnenkort ook ontwerpster noemen. De Duchess of Sussex nam plaats achter de tekentafel om een kledingcollectie te ontwerpen voor het goede doel. Is er iets dat deze vrouw niet kan?!

Dat er van bevallingsverlof geen sprake meer is voor de hertogin is overduidelijk. Meghan Markle mocht nog maar net The September Issue van de Britse Vogue cureren, of het koningshuis kondigt alweer een nieuw project aan. Deze keer mocht één van de meest stijlvolle royals een collectie ontwerpen om kansarme vrouwen te helpen.

Samen met kledingketens Marks & Spencer, Jigsaw, John Lewis en haar vriendin slash modeontwerpster Misha Nonoo ontwierp de hertogin een capsulecollectie ten voordele van Smart Works, een organisatie die zich inzet om kansarme vrouwen terug aan het werk te krijgen.

“De collectie zal verkocht worden volgens een one-for-one-basis”, schijft sussexroyal op Instagram. Dat betekent dat voor elk stuk dat een klant koopt, een ander aan het goede doel wordt geschonken. Zo kunnen de vrouwen van Smart Works niet enkel in gepaste kledij gaan solliciteren, maar wordt de koper er ook aan herinnerd dat ze er niet alleen voor staat.

Wanneer en waar de collectie precies te koop zal zijn, is nog niet duidelijk.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Spotlight on: Smart Works We are proud to be supporting a very special initiative this autumn for @SmartWorksCharity! After quiet visits to Smartworks over the last year, The Duchess was moved by the impactful work being done by this non profit organisation that helps women into the workforce, equipping them with both the skills and clothes they need to feel job-ready. Throughout her visits she noticed that while the donations were plentiful, they were also notably a combination of mismatched items and colours which weren’t always the right stylistic choices or sizes that didn’t necessarily “suit” the job at hand: to make a woman feel confident and inspired as she walked into her job interview. As a result, launching this autumn, The Duchess will be supporting a collective to help equip the women of Smart Works with the key workwear essentials they need as they enter into the workplace. This initiative is supported by four generous brands who share the vision to empower the women of Smart Works to look and feel ?? as they bravely venture in to what can often be a daunting environment for those who have been out of the job market. The brands have come together to work towards this united force for good, “[reframing] the idea of charity as community,” as The Duchess writes in a piece for this month’s British Vogue. They will follow the 1:1 model where an item from the collection purchased is an item shared with a woman of Smart Works because “not only does this allow us to be part of each other’s story; it reminds us we are in it together.” For more information on how you can be part of another woman’s success story visit @smartworkscharity. Special thanks to: @JohnLewisandPartners, @MarksandSpencer, @MishaNonoo, @InsideJigsaw for supporting this very special organisation. And to find out more, read the September issue of @BritishVogue and stay tuned for more exciting updates this autumn. Photo©?SussexRoyal

Een bericht gedeeld door The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) op

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video