Dit zijn de vier meest bizarre diëten (die overigens niét werken!)

Print
Dit zijn de vier meest bizarre diëten (die overigens niét werken!)

Foto: Shutterstock

Over wat de beste manier is om enkele kilootjes kwijt te spelen, bestaat er heel wat discussie. De ene zweert bij het soepdieet, waarbij de andere voluit voor fruit en rauwe groenten kiest. Natuurlijk is iedereen anders, maar toch zijn er enkele diëten die voor niemand werken. Wij sommen de gekste diëten voor jullie op.

Het babyvoedingdieet

Bij het babyvoeding dieet eet je twee keer per dag een potje babyvoeding in plaats van een ‘normale’ maaltijd. Een beetje fruit en groenten, gemixt in een potje. Klinkt niet slecht, toch? Think twice: een potje babyvoeding bevat gemiddeld 100 calorieën. Door dit twee maal per dag te eten, honger je jezelf basically uit. Lekker is het misschien wel, maar het is niet voor niets gemaakt voor baby’s…

Het worteldieet

Het worteldieet is een voorbeeld van een crash-dieet: op vier dagen tijd verlies je zo’n 3 à 4 kg. Wat je daarvoor moet doen? Maak een mengsel van één kg geraspte wortels, een theelepel honing en citroensap. Zorg zeker dat je dit dagelijks binnen hebt. Nog honger of zin in iets anders? Dan kan je ook appels, peren, kiwi’s, sinaasappelen of pompelmoezen eten. Een snel effect dus, maar van erg korte duur. Zodra jij weer normaal eet vliegen de kilo’s er gewoon terug aan. Skippen dus!

 

Het slaapdieet

Is nap queen jouw middle name? Dan is dit dieet misschien wel op jouw lijf geschreven! Als je enorm veel slaapt ’s nachts én overdag, heb je minder tijd om te eten. Klinkt logisch, want een dag bestaat nu eenmaal slechts uit 24 uur. Toch is er nog een bijkomend effect van al dat slapen. Door te slapen wordt er een stofje aangemaakt, genaamd leptine. Deze stof zorgt ervoor dat er een signaal naar je hersenen gestuurd wordt, wanneer je genoeg gegeten hebt. Hoe meer je slaapt, hoe meer leptine, hoe sneller je dus vol zit!

Het all-alcohol dieet

Jep, je hoort het goed. Je hoeft alcohol niet noodzakelijk uit je dieet te schrappen. Maar bij het all-alcohol dieet gaan ze nog een stapje verder. Je moet ervoor zorgen dat je genoeg (maar ook niet té veel) calorieën binnenhaalt, door énkel alcohol te drinken. Al de rest wordt geschrapt, wijn en bier it is. Schol!

 

Bron: Girlscene

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video