Beat de middagdip: met deze tips overleef jij de middag!

Print
Beat de middagdip: met deze tips overleef jij de middag!

Foto: sofeminine

Herken jij het ook: ’s morgens stap jij vol goede moed je werk binnen, maar zodra het middaguur gepasseerd is zakt de moed jou in de schoenen. Je oogleden vallen toe en je concentratie zakt onder nul. We hebben het over dé middagdip. Vijf energiedrankjes en/of koffies achter elkaar drinken is een optie, maar we houden het toch liefst iets gezonder. Met deze tips sla jij je er doorheen!

Ontbijt

De eeuwige preek over het belang van ontbijten, je kent het wel. Ook hier zijn we er weer mee: door ’s ochtends stevig te ontbijten begin je je dag vol energie, die ook doorgaat tot na de middag. Ideaal dus om de middagdip tegen te gaan.

Stay hydrated

Door een grote fles water op je bureau te zetten, zul je meer geneigd zijn om te drinken door de dag. En laat dat nu net goed zijn tegen dat moe gevoel. Doordat je gehydrateerd blijft heb je niet alleen minder zin in (ongezonde) tussendoortjes, je voorkomt ook een slaperig gevoel!

Zet de radio aan

Voel je je aandacht verslappen, zet dan even wat muziek op. Idealiter draai je de volumeknop helemaal open en zing je uit volle borst mee. Na drie minuten kan je er weer helemaal tegenaan. Kies dus je favoriete nummer uit, eeen gaan!

 

Denk aan wat je 's avonds zal doen

Maak een lijstje met wat je allemaal wil doen voor je naar huis kan. Heb je nog een leuk uitje gepland, denk er dan regelmatig aan. Je zal beter presteren en productiever zijn als je iets hebt om naar uit te kijken.

Koud water

Net zoals een douche je ’s morgens wakkerder maakt, helpt koud water ook door de dag om je hersenen even een wake-up prikkel te geven. Als je schmink gebruikt is het niet zo evident om je heel gezicht met water onder te dompelen, maar gelukkig helpt het ook al als je je polsen even onder koud water houdt.

 

On the move

Lang stilzitten is nergens goed voor. Als je regelmatig beweegt, blijft je bloed circuleren waardoor je minder snel moe wordt. Loop even op en af, of organiseer een 10-minute-workout met je collega’s.

Minty

Door de smaak van munt zullen je hersenen wakkerder worden. Eet dus een kauwgom of een muntje, et voila.

Bron: vacature.com

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video