Zo overleef jij de zomerfeestjes zònder de extra kilos!

Print
Zo overleef jij de zomerfeestjes zònder de extra kilos!

Foto: Shutterstock

Aaah lange, warme, zomeravonden: heerlijk! Deze gaan vaak gepaard met de nodige hapjes en drankjes. Allemaal leuk en wel, maar niet zo positief voor de kilo’s. Met deze tips zorg jij ervoor dat je deze zomer op gewicht blijft.

Barbecues, picknicks, dinner dates. Ontkom jij er ook niet aan? Geen probleem! Met de volgende tips geniet jij van ieder feestje, maar zorg je dat je niet naar huis gaat met een kilo aan kaasblokjes in je maag.

1. Voordrinken

Het klinkt misschien raar, maar begin al wat met drinken voor je naar het feestje gaat (en néé, dan hebben we het niet over wijn of andere alcoholische drankjes ;) ). Door wat water te drinken op voorhand, zit je maag voller en eet je dus iets minder. Ook worden honger en dorst door ons lichaam vaak verward. Als je dénkt honger te hebben, kan iets drinken dus helpen, misschien was je gewoon thirsty? Toch nog honger: eet dan al iets gezond bij je thuis.

 

2. Let’s apero!

Bij een zomerfeestje horen natuurlijk hapjes! Vaak zijn er salami- en kaasblokjes, zoute snacks of gefrituurde hapjes in de aanbieding. Neem deze met mate, en probeer je maag te vullen met gezondere hapjes zoals groentjes met (gezonde) dipsaus. Ben je er niet zeker van of dit aanwezig zal zijn? Wees gastvrij en breng zelf iets mee! De gastvrouw/gastheer zal dit zeker appreciëren, en jij bent er zeker van dat er iets gezond te eten valt.

 

3. Bring your own

Zoals we in puntje twee al aanhaalden: breng zelf iets mee. Barbecues zijn overheerlijk, maar al die marinades doen je butt niet veel goeds. Kies dus zélf een stukje vlees of vis uit, of kies eens voor een vegetarische optie!

 

4. Skip de saus

Mayonnaise, cocktailsaus, sladressing: allemaal bevatten ze veel vet en veel calorieën. Kies voor sausjes op basis van yoghurt, of maak zelf eens wat hummus of guacamole. Veel gezonder en minstens zo lekker!

 

5. Stay calm

Alcohol is all fun and games until… je ziet hoeveel calorieën je drankje écht bevat. Benieuwd? Hier en hier krijg je zo ongeveer een idee. Wil je toch wat cocktails drinken (we understand), wissel dan tussendoor af met wat water!

 

6. Last but not least..

Dessert! IJs met chocoladesaus, taart, aarbeien met slagroom: een feestje eindigt meestal met een heel lekker maar calorierijk dessert. Geniet er gerust van, maar bekijk ook eens de andere opties: misschien aarbeien zonder slagroom, of ijs zonder saus? Alle beetjes helpen natuurlijk! Tip: mocht de barbecue nog aanstaan, rooster er dan eens ananas of watermeloen op. Overheerlijk en supergezond!

 

7. Geniet!

De laatste tip die we nog willen meegeven: vergeet vooral niet te genieten!

 

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video