13 heerlijke snacks die je geen grammetje extra bezorgen

Print
13 heerlijke snacks die je geen grammetje extra bezorgen

Foto: Foodnetwork

Probeer je dat zomerlijf opnieuw tot leven te wekken tussen de diepe catacomben van de wintervetjes? Bikini proof word je niet alleen in de sportschool, maar ook in de keuken! Dat is lastig voor ons, want het mag geweten zijn: wij eten veel te graag. Gelukkig zijn er een aantal koolhydraatarme snacks die je toch een verzadigd gevoel geven. Wij lijsten ze even voor je op!

1. RAUWE GROENTJES MET HUISGEMAAKTE HUMMUS

Mix een blik kikkererwten, twee teentjes geperste knoflook, twee eetlepels tahini, 1 eetlepel olijfolie, een snuifje cayennepeper en het sap van een halve citroen in de blender. Snijd selder, komkommer of wortel in staafjes en dip ze in de zelfgemaakte hummus. Heerlijk! 

2. EEN GEKOOKT EITJE

Even een momentje vrij? Kook dan even enkele eitjes en leg ze nadien in de koelkast. Zo heb je een snackje klaarliggen voor wanneer het buikje knort. Het zit boordevol proteïnen en geeft je een verzadigd gevoel. 

3. (GRIEKSE) YOGHURT

Laat je niet vangen met fruityoghurts uit de winkel! Koop altijd de pure variant en voeg er eventueel zelf stukjes fruit aan toe. Ook enkele zaden en nootjes kunnen de yoghurt wat rijker en crunchy maken. 

4. WATERMELOEN

Watermeloen zit natuurlijk boordevol water en is daarom al-tijd een gezonde snack. Al doet een stukje watermeloen natuurlijk wel extra veel deugd op een warme zomerdag! Wij in de keuken deze zomer: 

5. WITLOOFBOOTJES MET GARNALEN (OF CHAMPIGNONS)

Vervang crackers door blaadjes witloof en vul ze met garnaaltjes. In plaats van de garnalen met mayonnaise te mengen doe je dat met yoghurt, mosterd en peterselie. Hmmmmmm.

6. AVOCADO EN KIPFILET

Een variant van het klassieke meloen met Italiaanse ham: snijd advocado tot halve maantjes, kruid met peper en zout en wikkel er vervolgens een schelletje kipfilet rond. Gezond en overheerlijk! 

7. KOMKOMMERROLLETJES MET ZALM (EN KRUIDENKAAS)

Vervang je wrap (die heel wat koolhydraten bevat) door een schelletje komkommer. Vul met gerookte zalm, kruidenkaas en verse kruiden. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Kim Brouwers (@lekkergewoonkim) op

 

8. OLIJVEN

Olijven hebben een sterke smaak en kunnen perfect als koolhydraatarm hapje dienen.

 

9. COURGETTEFRIETJES

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door Ketodutchie (@ketodutchie) op

 

Instaproof en een goeie manier om een gezond snackje naar binnen te spelen. Rol gesneden courgettestaafjes door een eitjes en vervolgens door wat Parmezaanse kaas. Bak ze vervolgens in de oven en *tadaaaaa* bikinivriendelijke frietjes! 

10. ZELFGEMAAKTE SOEP

Soep bevat geen koolhydraten en zit vol groenten. Het is ook het ideale tussendoortje, omdat soep de honger stilt. Heeft de zomer jouw goesting voor een warme kom soep weggenomen, ga dan de uitdaging aan voor een heerlijke Gazpacho. 

11. CHIPS VAN BOERENKOOL

Snak je echt naar een zakje chips? Probeer dit dan eens. Snijd de boerenkool in stukjes en wrijf ze goed in met olie. Bak ze gedurende 5 à 8 minuten op een voorverwarmde oven van 180°C. Laat ze afkoelen en krokant worden. En dan smullen maar!

12. OMELET-SUSHI

Afgezien van de rijst, is sushi eigenlijk een koolhydraatarm hapje. Ter vervanging van de rijst kan je daarom vullen met een omelet, rauwe zalm, avocado en komkommer. Het is gezonder, maar ook o-ver-heer-lijk! 

 

13. COURGETTEPIZZA

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door FOOD | SPORT | ???? BE HONEST (@annemieknauta) op

 

Deze pizzavariant laat je nooit in de steek! Snij een courgette in schijfjes en smeer in met tomatensaus. Voeg groentjes toe en werk af met een beetje mozarella. Bakken in de oven en smullen maar. 

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video