Ladies, opgepast! Dit zijn de grootste leugens over afvallen

Print
Ladies, opgepast! Dit zijn de grootste leugens over afvallen

Foto: Unsplash

Het bikiniseizoen komt eraan en we zijn dus weer druk bezig met het klaarstomen van onze summer body. Nog snel die laatste kilo’s kwijtraken en we zijn weer helemaal ready om te paraderen op het strand. Maar daar wringt het schoentje, want wat is nu eigenlijk wel goed en niet goed om af te vallen? Dit zijn de grootste leugens volgens diëtiste Teni van Fitbeauty.nl!

Afvallen = minder eten en meer sporten

Aha! We hoeven onszelf dus helemaal niet uit te hongeren om af te vallen. Dat is zelfs ongezond, zegt Teni. Wil je gezond afvallen? “Dan moet je zoveel mogelijk calorieën eten die nodig zijn om je lichaam te onderhouden, maar het nog steeds mogelijk maken om af te vallen.” Combineer dat met sporten, et voila! Jij bent gezond aan het afvallen.

Als je bepaalde spieren traint, verlies je ook het vet errond

No, no, no! Buikspieroefeningen en squats hebben dus helemaal geen zin als je je vet in die zones probeert kwijt te raken. Diëtiste Teni probeerde het zelf, maar ondervond dat haar benen niet slanker werden en haar buik er niet strakker uitzag. Integendeel: haar benen werden zelfs sterker en breder. Het is wel zo dat eens je je vet kwijt bent, die afgetrainde spieren ervoor zorgen dat je er strak uitziet!

Je moet elke dag 500 calorieën minder eten om 0,5kg per week af te vallen

Het aantal calorieën dat je minder mag opnemen, hangt af van persoon tot persoon. Voor sommigen zijn 100 calorieën per dag al genoeg, anderen hebben er zelfs genoeg aan om normaal te blijven eten maar dan wel dagelijks twintig minuutjes goed bewegen. Je moet voor jezelf een goede balans zoeken!

Wil je weten hoeveel calorieën jij moet eten om af te vallen? Lees het hier!

Om af te vallen eet je best elke dag 5 à 6 kleine maaltijden

Opnieuw: niet waar! Of je nu na drie of na zes maaltijden 1800 calorieën opgenomen hebt, dat maakt niet uit. Volgens Teni is het vooral belangrijk hoe jij je voelt bij de hoeveelheid maaltijden die je eet. Voel je je overdag te slap als je er maar drie hebt? Neem dan een tussendoortje. Die kunnen ook gezond zijn!

Meer over dieet

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video