Project platte buik: 10 dingen die je moet eten om van dat belly fat af te komen

Print
Project platte buik: 10 dingen die je moet eten om van dat belly fat af te komen

Foto: hellofashionblog.com

We hebben de zon gezien en dat betekent dat onze blik onvermijdelijk naar onze buik afzakt. Want tjah, wie wil nu niet strak voor de dag verschijnen tegen de zomer? Wie wekelijks enkele keren de fitness induikt, het op een loopje zet of thuis een matje uitrolt is op goede weg. Maar om die onepack te promoveren naar het zesvoudige is meer dan alleen sport nodig, dus zetten wij tien voedingsmiddelen op een rijtje die je helpen van die belly jelly af te komen.

 

1. AMANDELNOTEN (MET VELLETJE)

Veel mensen linken noten aan vet, maar dat hoeft zeker niet slecht te zijn. Integendeel, amandelnoten zijn een bron van magnesium, een mineraal dat je lichaam gebruikt om energie te produceren. Maar magnesium zorgt ook voor een stabiele suikerspiegel, en dat zorgt er op zijn beurt weer voor dat je je verzadigt voelt en dus minder last hebt van eetbuien.

 

2. BESSEN

Bessen bevatten in vergelijking met andere fruitsoorten minder suikers, maar zitten boordevol vezels. Goed nieuws als je een platte buik wil, want vezelrijke voeding zorgt ervoor dat je lichaam minder calorieën opneemt uit andere voeding. Plus, een kleine portie bessen verhelpt al snel je hongergevoel.

 

3. APPELS

An apple a day keeps the opgeblazen buik away. Appels bevatten een uniek vezel, genaamd pectine, dat de groei van gezonde darmbacterieën aanspoort waardoor je metabolisme een boost krijgt. Daarbovenop geven appels je ook lang een vol gevoel. Dat is omdat je goed moet kauwen, waardoor je lichaam het idee krijgt dat je meer hebt gegeten dan het in werkelijkheid het geval is.

 

4. EIEREN

Is het je ook al opgevallen dat wanneer je op hotel je bord volschept met die heerlijke roereitjes je vaak ’s middags geen zin hebt in lunch? Dat komt omdat er heel wat proteïnen en essentiële aminozuren in eieren zitten die ervoor zorgen dat je minder honger hebt doorheen de dag. Daarnaast zijn eieren ook een bron van B12, die vetcellen in je lichaam te lijf gaan.

 

5. SPINAZIE

Tjah, wie zijn wij om Popeye tegen te spreken? Bladgroenten zoals spinazie bevatten amper calorieën, maar zitten wel vol calcium. En zoals de meeste voorgaande voedingsmiddelen geeft ook spinazie je gedurende een lange tijd een verzadigd gevoel.

 

6. KALKOEN

Veel wenkbrauwen gaan nu ongetwijfeld de lucht in, maar kalkoen leent zich perfect om dat buikje weg te werken. Het vlees bevat namelijk weinig calorieën, maar veel proteïnen. En om proteïnen te verteren heb je energie nodig.

 

7. ASPERGES

Asperges worden niet voor niets wit goud genoemd. Naast het feit dat ze overheerlijk zijn, hebben ze een vochtafdrijvende werking én bevatten ze heel wat vitamine A en C. Twee vitamines die niet toevallig het vetverbrandingsproces stimuleren.

 

8. LOOK

Look, you love it or hate it. Wij behoren sowieso tot de eerste groep, en kijk, look heeft ook nog eens een thermogene werking waardoor je metabolisme in een stroomversnelling schiet en buikvet sneller verbrandt.

 

9. GRIEKSE YOGHURT

Griekse yoghurt bevat bijna twee keer zoveel proteïnen als gewone yoghurt. Die proteïnen doen wonderen voor je gewicht omdat ze traag verteren en tegelijkertijd extra calorieën verbranden. Maar de Griekse variant beschikt ook over veel meer probiotische bacteriën in vergelijking met gewone yoghurt.

 

10. VETTE VIS

Niet enkel zalm, maar ook makreel, tonijn en nog heel wat soorten vallen onder de noemer ‘vette vis’. Ze zijn rijk aan – je raadt het al – proteïnen en omega-3 vetzuren, een winnende combinatie als het om verzadiging en vetverbranding gaat.

 

Ben je, naast wat je wel mag eten, ook benieuwd naar wat je beter links laat liggen in de supermarkt? Klik dan hier.

Bron: A. Vogel

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video