Meer sporten? Creëer je eigen pop-up fitness met Lidl

De goede voornemens liggen al even achter ons, maar het is nooit te laat om te werken aan je gezondheid. De collega’s bij Zorgbedrijf Orion schreven zich daarom in om – samen met Jani en ‘stoere flik’ Henny van De Buurtpolitie - het jaar sportief in te zetten. De nodige sportoutfits én de uitrusting voor hun pop-up fitness vonden ze op lidl-shop.be.
Aangeboden door Lidl.

Gezond eten, meer bewegen
“Werken aan je gezondheid, dat betekent niet alleen gezonder eten maar ook meer bewegen”, weet Jani. Speciaal voor XXX en haar collega’s richtte hij daarom een heuse pop-up fitness in, waar ze vandaag een complete work-out krijgen onder begeleiding van Henny. “Alle fitnesstoestellen zijn supermakkelijk te gebruiken en kan je gewoon bij je thuis installeren. Zo hoef je zelfs niet meer naar de fitness voor een gezonde work-out.” Bij een work-out hoort natuurlijk ook een aangepaste outfit: goede sportschoenen, een comfortabele sportlegging en een sportshirt dat je zweet afvoert en je lichaam koel houdt tijdens het sporten.

Zo kies je het ideale fitnesstoestel
Afhankelijk van het toestel en de oefening train je verschillende spiergroepen, werk je aan je uithouding, je coördinatie of je stabiliteit. Enkele tips om het toestel te kiezen dat je helpt om je fitnessdoel te bereiken.

1. Uithouding en vetverbranding
“Met cardiotraining verbeter je je uithoudingsvermogen, waardoor je ook minder snel moe zal worden wanneer je aan krachttraining doet. Het is bovendien een goede manier om vet te verbranden en heeft een positieve invloed op je metabolisme. De bedoeling is om je hartslag gedurende een langere periode op te drijven. Een halfuurtje hardlopen, trainen op de crosstrainer, hometrainer of roeitrainer, of enkele minuten springen met een springtouw, het zijn allemaal prima manieren om aan cardiotraining te doen.”

2. Minimale belasting, maximale fun
“Een oefening om je uithouding te trainen én die heel leuk is om te doen, is trainen op de fitnesstrampoline. Bovendien lever je zo een maximum aan inspanning met een minimale belasting voor je spieren. Tien minuten springen op de trampoline komt overeen met dertig minuten hardlopen, en je vetverbranding ligt tot vijftig procent hoger.”

3. Sterke gewrichten en stabiliteit
“Door verschillende spiergroepen te trainen met een crossrack, een balance board of een halter, versterk je je gewrichten en werk je aan je stabiliteit. Beide toestellen zorgen voor een full body work-out, die bovendien je coördinatie en je stabiliteit verbeteren. Bouw vooral geleidelijk op en probeer jezelf niet te forceren of te overstrekken.”

4. Gespierd bovenlichaam, strakke buik
“Wil je vooral je bovenlichaam trainen – bijvoorbeeld om een strakkere buik te krijgen of je rug te versterken - dan zijn oefeningen met de fitnessbank heel efficiënt. Probeer een natuurlijke houding aan te nemen, zodat je geen last krijgt van je gewrichten. Net als een handtrainer of push-up bars is dit toestel ook ideaal als je gespierdere armen wil krijgen.”

5. Sterkere spieren en vetverbranding
“Een heel goeie manier om snel spieren op te bouwen - en dus geknipt voor mensen met weinig tijd – zijn oefeningen op de trilplaat. De trillingen zorgen er immers voor dat je spieren zich opspannen, waardoor je ook de dieper gelegen spiergroepen opbouwt en meer vet verbrandt.”
 

Maak van sporten een verslavende gewoonte!
Laat je hier inspireren »