ATTENTIE: volgens de wetenschap zorgt deze work-out voor het beste resultaat!

Print
ATTENTIE: volgens de wetenschap zorgt deze work-out voor het beste resultaat!

Foto: Shutterstock

Sad but true, wil je in vorm geraken dan moet je er iets voor overhebben. Een strak lijf krijgen we zélfs in 2019 nog niet in 1,2,3. Het vraagt geduld, veeeel geduld, maar dankzij deze work-out zal het toch net dat ietsiepietse vlotter gaan. YAY!

Nee, we zetten je niet op de zoveelste start-to-run sessie of nee, je hoeft ook niet naar de fitness te gaan. Volgens de wetenschap is de high-intensity intervall training (HIIT) dé beste manier om gewicht te verliezen en conditie op te bouwen. Tijdens een intervaltraining wissel je het heel intensieve (waarvan je hartslag serieus de hoogte ingaat dus) af met het minder intensieve. En dat herhaal je telkens opnieuw. 

Sporten aan hogere intensiteit heeft vele voordelen. Het is niet enkel effectiever voor het verbranden van vetweefsel, het stimuleert ook nog eens de aanmaak van het groeihormoon en versnelt de stofwisseling. Daarnaast hoef je minder lang te sporten voor een beter resultaat. Als we het goed hebben is dit dus een win-win-win-winsituatie. - Woehoew -

Een voorbeeld van een HIIT sessie is bijvoorbeeld één minuut wandelen op een laag tempo, afgewisseld met 30 seconden sprinten voor een tijdsduur van bijvoorbeeld 12 minuten. 

Er zijn veel verschillende soorten HIIT-oefeningen én je kan ze zelfs van thuis uit doen, i-de-aal. 

Wij zetten er enkele op rijtje voor jou, you're welcome: 

 

Nog niet overtuigd? Check dan deze 7 tips die je so-wie-so kan volhouden.

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video