Is meer sporten je goed voornemen, maar haat je het eigenlijk? Check deze 7 tips!

Print
Is meer sporten je goed voornemen, maar haat je het eigenlijk? Check deze 7 tips!

Foto: Shutterstock

Meer sporten: een goed voornemen dat vaker theorie blijft dan het ooit praktijk wordt. Is je hekel echt zó groot? We begrijpen je, maar wil je in 2019 toch graag wat meer bewegen? Check dan zeker deze zeven tips die zelfs jij (en wij ook, hoor) volhoudt!

Is je goesting om naar de fitness te gaan lager dan de temperatuur? Echt onder nul dus? En krijg je al steken in je zij als je nog maar aan lopen denkt? No stress, dankzij deze zeven tips voel jij je niet meer schuldig over je levenstijl én ga je bewegen zonder die vervelende sportbroek aan te trekken. 

#1 Speel met je kids

Tikkertje, voetbal, verstoppertje,... we kunnen uren blijven doorgaan. Letterlijk élk spelletje dat je kan spelen met je kinderen is goed voor je gezondheid. Je beweegt (veel!) zonder dat je er bewust van bent en zonder je er last van hebt. Nog niet overtuigd? Het is ook goed voor jullie band. Twee vliegen in één klap, als je het ons vraagt! Lopen er nog geen mini-you's rond? Speel dan met je buurmeisje, je neefje, babysit kindje of je metekindje. 

 

 

#2 Maak van de trap je beste vriend

De lift nemen is zó 2018, vanaf nu nemen we de trap. Behalve als je duizend en één boodschappentassen bijhebt, we zijn écht geen onmensen die je dat zouden aandoen. MAAR ga je naar het werk? Neem daar dan de trap, wedden dat je collega's naar je zullen opkijken? Als je gaat shoppen (wat by the way ook erg goed is voor de gezondheid) vermijd dan de roltrappen. Drie woorden die je zoveel mogelijk gaat toepassen in 2019: neem de trap! 

 

TIP: als je de trap oploopt en je spant je poepeke nog eens aan ook, dan train je je bilspieren extra. Bye bye, squats and hello, stairs! 

#3 Blokje rond

Heb je een bureaujob? Moedig je collega's aan om samen na de lunchpauze het blokje om te wandelen. Goed voor je lijf, je gezondheid én de concentratie. Plus, het is ook de ideale manier om discreet de nieuwste roddels te weten te komen, AHA! 

 

#4 Who let the dogs out?

WOOF! WOOF! Yup, it's you! Als je twee keer per dag gaat wandelen met je allerliefste schat (je hond voor alle duidelijkheid) blijf je echt in vorm. Goed voor de stappenteller, de quality time met je hond en ideaal om met tweetjes een frisse neus te halen. Voor zij zonder hond, niet getreurd. Dit is hét perfecte argument om er eentje (of twee) te adopteren. Graag gedaan! 

 

#5 Word de nieuwe Assepoester

#wistjedatje: als je een halfuur stofzuigt, daarna de ramen wast en vervolgens heel het huis dweilt dan verbrand je makkelijk 700 calorieën, WOW. Je zet écht veel stappen daardoor.  YOU GO GIRL! Vanaf nu doe je met plezier het huishouden, toch? 

 

#6 Dance, dance, dance

Je hebt het op nieuwjaarsnacht bewezen: yes, you can dance. Trek die nacht door naar heel 2019 en je gaat de calorieën er zien afvliegen! Dansen is echt de allerleukste manier om in beweging te blijven. Chop, chop bel je vriendinnen op en spreek een girlsnight af en dans samen de sterren van de hemel. 

 

#7 Ga op tijd naar bed, maar niet alleen...

Last but (definitely) not least de allerzaligste workout: verschillende standjes uitproberen tijdens de sexy time

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video