Aangeboden door Philips

Een gezonde levensstijl is meer dan gezond eten

Een zittend beroep als chauffeur en verkeerde eetgewoontes zorgden ervoor dat Dieter een te hoog getal op de weegschaal te zien kreeg. Zijn arts gaf hem nog vijf jaar te leven als hij zo door zou blijven gaan. Het was een wake up call voor de jonge man die nog zoveel plannen en plezier uit het leven wilde halen. Hij besloot zijn ongezonde gewoontes om te vormen naar gezonde en dat lukte door WW.
Aangeboden door WW

De stok achter de deur en de structuur die hij nodig had, vond hij in het programma dat meer is dan alleen maar gezonde voeding, maar ook voldoende bewegen en een positieve mindset.

Zijn leven veranderde. Zijn gewicht ook. Nu vier jaar later staat er een nieuwe man. Met zijn nieuwe baan als rijinstructeur heeft hij nog steeds een zittend beroep, maar dat compenseert hij ruim door iedere dag kilometers buiten te gaan wandelen. Hij eet meer geproportioneerd gedurende de dag en kiest bewust voor gezonde voeding. Tijdens de lunch neemt hij in de kantine vaak een belegd broodje met veel rauwkost. Hij wil graag afwisselen door een zelfgemaakte lunch mee te nemen. Samen met Sarah bereidt hij in de video een belegd broodje waar het brood vervangen is door een eiwrap. Een lekker en voedzaam alternatief voor een gezonde lunch.

Vijf kleine gezonde aanpassingen met groots effect

  1. Zorg voor meer structuur gedurende de dag: plan je ontbijt, je lunch, je tussendoortje en je diner. Zo hoef je niet meer na te denken wat je kan eten en maak je daardoor minder snel ongezonde keuzes.
  2. Maak er een gewoonte van om na het werk een frisse neus te halen. Een wandeling van 15 minuten zal je helpen om je hoofd leeg te maken en ook om je conditie en algehele gezondheid van je lichaam te verbeteren.
  3. Vul een kan met 1,5 liter water en laat die op je werkplek staan. Of neem in de auto een grote fles water mee. Zo ben je sneller geneigd om voldoende te drinken. Water hydrateert je lichaam en het helpt ook om bijvoorbeeld vermoeidheid te verhelpen.
  4. Eet minder grote porties. Niet alleen zal je daardoor aanzienlijk minder calorieën binnenkrijgen, maar je zal ook meer genieten van je maaltijd omdat je net niet verzadigd bent door de smaak. Onthoud dat geen enkele hap zo lekker smaakt als de eerste.
  5. Eet meer producten met voedingsvezels zoals volkorenbrood – of pasta. Het zal je helpen minder snel honger te krijgen.
  6. Vind plezier in het koken van gezonde maaltijden. Niet dat je meteen uren in de keuken moet staan, maar ga op zoek naar creatieve en gezonde alternatieven voor je gerechten. In de video vervingen we een broodje smos door een eiwrap smos waardoor de energiewaarde verlaagt en je door de eiwitten langer een aangenaam voldaan gevoel krijgt.

Meer informatie over het nieuwe WW Freestyle programma? Klik hier.