Dit worden dé fitnesstrends van 2019

Print
Dit worden dé fitnesstrends van 2019

Foto: Shutterstock

Het is niet het leukste wat er is, maar ook in 2019 zal er gesport moeten worden. Wil jij misschien beginnen met sporten, of ben je al aan het trainen maar heb je zin in wat afwisseling? Bekijk dan zeker eens deze lijst met de vijf fitnesshypes die zeker populair zullen zijn in het volgende jaar. Zo ben je aan het sporten én meteen mee met de hypes!

HIIT WORKOUT

Hiit, of de ‘High Intensity Interval Training’ is en blijft een topper. Bij deze manier van sporten verbrand je veel calorieën op een korte tijd. Super handig als je het druk hebt maar toch wil werken aan je conditie, kracht en figuur! Deze workout duurt niet langer dan een halfuur. Je doet bijvoorbeeld drie oefeningen, zoals jumping jacks, burpees, en jumpsquats. Elke oefening doe je 30 seconden, waarna je 30 seconden rust neemt. Deze intervallen blijf je uitvoeren, tot je ongeveer een halfuur hebt gesport. De oefeningen doe je op een hoog tempo, zodat je vet verbrand op een hoog niveau.

 

LIIT TRAINING

De HIIT training heeft ook een tegenhanger: de LIIT workout of 'Low Intensity Interval Training’. Deze training duurt dus langer, maar is minder explosief. Je kan het vergelijken met een uur lopen, in de plaats van een halfuur hardlopen. Deze manier van sporten is ideaal voor beginners of wanneer je herstelt van een blessure. Het komt erop neer dat je rustige en gecontroleerde bewegingen uitvoert, zoals bijvoorbeeld training met gewichten, en dat op een laag tempo. Relaxed, toch?

 

 

 

ROEIEN

Roeien?! Ja hoor, deze sport zal populairder worden in 2019. Het is zeker aan te raden, want je traint er veel spiergroepen mee. Die spieren zijn vooral de rug, schouder, buik -en beenspieren. Bovendien verbrand je er ook een heleboel calorieën mee! En nee, je hoeft er niet voor in het water te duiken, je kan gewoon in de fitness in een roeimachine plaatsnemen, terwijl je motiverende muziek luistert. Handig! 

 

 

WEARABLES

Ze worden steeds hipper: de fitnesshorloges -en trackers. Via deze apparaatjes kan je opvolgen hoeveel stappen je zet, hoeveel calorieën je verbrandt, wat je hartslag is, enzovoort. Het is zelfs mogelijk om te meten hoe lang je geslapen hebt! Niet alleen is dit super praktisch, het zorgt ook voor een flinke motivatieboost omdat je meteen kan zien wat de directe gevolgen van je workouts zijn. Misschien een leuk cadeautje voor Kerstmis?

 

 

PERSONAL TRAINING

Deze manier van trainen is al bij velen bekend, maar zal nog doorzetten in 2019. Met een persoonlijke trainer sta je wekelijks in de fitness en deze bepaalt de oefeningen die het beste bij jouw persoonlijk doel passen. Verder maakt de trainer ook een voedingsschema voor jou, waardoor je sneller en efficiënter je doel bereikt. Super handig denken we, maar er is wel een prijskaartje aan verbonden!

 

 

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video