How to business stap 4: Laurentine Van Landeghem toont de ‘power of social media’

Print
Boss lady Laurentine Van Landeghem is een echte allrounder. Met haar business concept 'Clouds of Fashion' heeft ze maar liefst vier kledingzaken op haar naam staan. Daarnaast is ze ook een fervent Instagrammer, heeft ze haar eigen YouTube-kanaal én mag ze zich trotse eigenaar van het boek 'From Blog To Brand' noemen. Ondernemen heeft deze ambitieuze blondine dus helemaal onder de knie. Speel je zelf ook met het idee om iets te starten? Bekijk dan zeker deze 'How to business'-vlogs.

<<< STAP 1: OPSTELLEN VAN EEN BUSINESSPLAN >>>

<<< STAP 2: VAN PLAN TOT BUSINESS >>>

<<< STAP 3: BUILDING A BRAND >>>

STAP 4: THE POWER OF SOCIAL MEDIA

Social media is van zeer groot belang om klanten te bereiken, zelfs ondanks de vervelende algoritmes van Facebook en Instagram.

Je moet je als ondernemer al met heel wat zaken bezighouden, maar social media mag niet onderaan je lijstje komen te staan, daarom is het belangrijk:

  • dat je een planning opstelt
  • om regelmatig dingen te posten
  • dat je kwaliteit boven kwantiteit verkiest
  • om goed na te denken over welke doelgroep je wil bereiken
  • om interactie op te wekken

Vergeet je accounts niet in te stellen als businessaccounts. Dit kan je doen door je Facebookaccount aan Instagram te koppelen, waardoor je ook toegang krijgt tot statistieken.

Organiseer af en toe een winactie om nieuwe volgers aan te trekken en tegelijkertijd jouw trouwe volgers te belonen.

Beantwoord op alle kanalen de berichten die je klanten sturen, ook al heb je liever dat ze je gewoon een mailtje sturen. Klant is tenslotte koning en ook dit hoort bij de service die je aanbiedt.

Naast Instagram en Facebook  heb je natuurlijk ook nog Pinterest, YouTube, We Heart It en LinkedIn die je kan inzetten voor je bedrijf.

 

See you next time!

xoxo,

Laurentine

Meer over crosspromo

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video