Wil je gewicht verliezen door te fitnessen? Dit zijn absolute no-no's

Print
Wil je gewicht verliezen door te fitnessen? Dit zijn absolute no-no's

Foto: Pinterest

De meeste mensen proberen in vorm te geraken voor de zomer. Nu die bijna over is lijkt het onnodig om de sportschool in te kruipen, maar als jij toch enkele kilootjes wil verliezen, hebben wij enkele tips voor jou. Bijvoorbeeld wat je absoluut niet mag doen.

Niet meer eten

Wanneer we gewicht willen verliezen, lijkt het wel natuurlijk instinct te zijn om onszelf al het lekkers te ontzeggen. Natuurlijk is dat al achterhaald en weten we dat het meer kwaad dan goed doet. Toch laten veel mensen zich nog vangen door de 'uithongermethode', maar dat doe je dus best niet.

Crunches

Een strakke buik, of beter nog: een sixpack! Het is een doel dat sommigen onder ons nastreven, maar maak je geen illusies, die bereik je niet door elke dag enkele crunches te doen. Dat wasbordje heeft ook te maken met voeding en bereik je daarnaast het beste met een full body workout.

Krachttraining

We weten het, het is beangstigend om je in de fitness tussen die macho's en krachtpatsers te begeven. Maar in die hoekjes met de gewichten boek je wel belangrijke vooruitgang. Door alleen maar cardio te doen verbrand je niet zoveel calorieën als wanneer je er krachttraining bijdoet.

Herhaling

Het is niet alleen saai om alleen maar altijd dezelfde oefeningen te doen, je lichaam went er ook aan. Daardoor ga je steeds minder resultaat zien. Daag jezelf dus uit door je workout wat op te switchen en verschillende oefeningen te gebruiken. Dat is leuker voor jou én je lichaam.

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video