Strakke buik, armen en poep? Deze oefening is nog beter dan planking!

Print
Strakke buik, armen en poep? Deze oefening is nog beter dan planking!

Foto: Instagram: katsudayoga

Onze #FITMAAND mag dan wel voorbij zijn, het is niet omdat je niet meer kunt verdrinken in de ogen van een sportende Sieg De Doncker of omdat er geen peptalks meer door je computerboxen klinken van Elodie Ouedraogo dat je moet opgeven! Maar hé, je hebt de afgelopen maand je best gedaan, daarom tonen we je maar al te graag een oefening waarmee je die bikini body makkelijk kunt onderhouden. En je bent er zelfs dagelijks vanaf in minder dan een minuut!

Sit-ups voor een platte buik, squats voor een perzikvormige poep en die hatelijke push-ups voor je armen. Om nog niet te beginnen over die helse jumping jacks! Zie het volgende daarom als een bonus voor je harde werk tijdens de #FITMAAND, want wat blijkt: volgens de website Bright Side heb je maar één oefening nodig om al deze lichaamsdelen in shape te krijgen. *enter: de omgekeerde plank*

Yep, de ‘reverse plank’ zou bijzonder mooie resultaten opleveren als je ‘m vaak uitvoert. Hoe je dat precies doet? Neem er een yogamatje bij en ga met gestrekte benen erop zitten. Plaats je handen naast je derrière op de grond en spreid je vingers zo ver mogelijk uit elkaar. Strek je lichaam vervolgens volledig uit en zorg dat je schouders en rug een hoek van 45 graden maken. Laat je lijf zeker niet doorhangen tijdens deze oefening en zorg dat je armen recht onder je schouder staan.

 

Groentjes kunnen beginnen met vijftien seconden. Herhaal de omgekeerde plank daarna 3 à 4 keer per week tot je deze houding een minuut kunt volhouden. Deze oefening levert je niet enkel een strakke buik en poep op, maar zou ook je benen baten, je rug ten goede komen en je metabolisme versnellen. Als dat geen meevaller is!

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video