#FITMAAND dag 10: bananencake voor topsporters

Print
#FITMAAND dag 10: bananencake voor topsporters

Foto: Shutterstock

Fris en fit de zomer in, dat is het doel van onze fameuze #FITMAAND! Sportdiëtiste, Karolien Rector, deelt daarom elke dag een recept waarvan we onschuldig mogen blijven - met de nodige mate - schmikkelen. Van een Italiaanse lasagne of bruschetta, een salade met scampi of een Oosterse noedelsoep tot pannenkoeken en cake, Karolien weet er een gezonde schwung aan te geven. En wij? Wij koken en genieten lekker mee zonder ons zorgen te maken over de getallen op de weegschaal. High five, easypeasy dieet!

KOOLHYDRAATRIJKE BANANENCAKE VOOR TIJDENS DE INSPANNING

Ingrediënten

  • 125 gr rijpe bananen
  • 150 gr rietsuiker
  • 3 eieren
  • 125gr zelfrijzende bloem

Bereidingswijze

Klop de eieren met de suiker tot een wit schuim. Plet of mix de bananen. Voeg vervolgens het fruit en de zelfrijzende bloem afwisselend toe. Roer het geheel goed om. Giet in een ingevette vorm en bak op 175° C gedurende 35 minuten.

Tip: voeg 1 lepel citroen of limoensap toe

Voedingswaarde

Per cake (470gr): 1409kcal; 16,9gr vet; 28,2gr eiwit en 281gr koolhydraten
Per portie (47gr): 140,9kcal; 1,6gr vet; 2,8gr ewit en 28,1gr koolhydraten

Trending

Meer leesplezier

HOT NEWS

Meer Hot News

Styling

Meer Styling

Hair & Beauty

Meer Hair & Beauty

Must Haves

Meer Must Haves

Feel Good

Meer Feel Good

FITNESS

Meer Fitness

Food

Meer Food

Meest recente video's

Meer video