Deze 9 ingrediënten moet jij verbannen als je een superstrakke buik wil

Print
Deze 9 ingrediënten moet jij verbannen als je een superstrakke buik wil

Foto: Pinterest

De zomer is in het land en we willen meteen onze kleren van ons eigen lijf rukken (om in de zon te gaan liggen weliswaar). Maar euhm, er zit jammer genoeg nog een laatste ieniemini-vetkwab vastgeplakt aan onze buik, dus we spelen op veilig en blijven als een muurbloempje in de schaduw zitten. No way, als jij deze negen ingrediënten uit je voedingspatroon verbant, verdwijnen zelfs die laatste reserves vliegensvlug!

KAAS

Kaas is gezond, ja dat is waar, maar zit vol abdominal fats, vetjes die recht naar jouw gevarenzone gaan. Als jij mikt op een superstrak middenstuk, doe het dan op z'n minst op Franse wijze - ja, verbannen was een beetje overdreven geformuleerd -: blijf ver weg van industriële en gesmolten kaas en ga voor kleine porties natuurlijke kaas.

 

FRISDRANKEN

Moeten we echt nog uitleggen dat frisdrank vol toegevoegde suikers zit? Reuzeslecht voor jouw buikomtrek. Jij denkt de fructose slimmer af te zijn door een dieetvariant te pakken? Tevergeefs! Die bevatten dan weer allemaal andere ingrediënten die eigenlijk net zo slecht zijn. Detoxdrankjes of water met fruitblokjes zijn dan weer wél een goed idee (en minstens even lekker). 

 

BEWERKT VLEES

Vlees kan zeker een goede bijdrage zijn in jouw dieet. Het bevat veel proteïne en dat heb je zeker en vast nodig in een evenwichtig voedselpatroon. Bewerkt vlees, daarentegen, is niet dieetvriendelijk. Je hoeft echt nog geen radicale vegetariër te worden. Met een lapje kip of een stuk vis kan je niks verkeerds doen.

 

ALCOHOL

De pijnlijkste van al... We hate to break it to you, maar alcohol is een grote boosdoener voor de kilootjes aan je buik. Denk maar aan "het bierbuikje" van formaat bij jouw grootvader. Ook hier hoef je je nog niet in te schrijven bij de afkickkliniek. Het is wel belangrijk dat je met mate leert drinken. Één glas wijn bij het avondeten zou het eigenlijk moeten doen...

FRUITSAP

Hetzelfde als frisdranken: het lijkt een gezond fruitdrankje, maar er zitten een pak toegevoegde suikers bij om het op smaak te houden. Maak in het vervolg je eigen homemade smoothie. Zo weet je exact wat er in je drankje zit en kan je het suikergehalte in het oog houden. 

BROOD

Argh! 's Ochtends zo een goeie boterham bij het ontbijt, dat lijkt bijna onvervangbaar. En toch! Denk: fruit en proteïnen, fruit en proteïnen, fruit en proteïnen. Brood doet het altijd slecht, niet alleen bij het ontbijt. Omdat boterhammen eten zo ingebakken zit in onze eetcultuur, verwachten we ook niet het onmogelijke: kies een volgranenbrood. Het is gezonder en geeft je langer een verzadigd gevoel! 

DIEETVOEDING

Lage calorieën hebben ze wel, maar ze zijn verteerd in no-time. En wat dan? Eens goed in de koekenkast kruipen? Wegblijven van dieetproducten is de boodschap! Zoek naar soortgelijke voeding met veel mineralen en vitaminen. 

ZOUT

Zout zal niet voor meer vetvorming rond je buik zorgen, maar geeft wel een opgeblazen indruk. Erwgh. Niet zo leuk. Probeer je voeding in de plaats op smaak te brengen met verse kruiden. 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video