Aha! Met deze oefeningen verbrand je het meeste vet én je kunt ze lekker thuis uitvoeren

Print
Aha! Met deze oefeningen verbrand je het meeste vet én je kunt ze lekker thuis uitvoeren

Foto: Shutterstock

De lockdown houdt ons thuis en dat treft, want met de volgende oefeningen verbrand je niet alleen het meeste vet, je kunt ze ook een voor een thuis uitvoeren! Tijd dus om die sportschoenen uit de kast te vissen, je fitnessoutfit uit de onderste la te halen en het coronavirus van een dikke middenvinger te voorzien. Nah!

Wie vooral vet wil verbranden tijdens een work-out, focust zich best op z'n hartslag. Als je traint in een hartslagzone tussen 50% en 60% van je maximale hartslag (per individu te bepalen door sportarts of zie formule in dit artikel) gaat je lichaam hoofdzakelijk vet verbranden. Als je in een hogere hartslagzone gaat trainen, werk je vooral aan je uithouding en ga je procentueel minder vet verbranden. 

Haal jij graag het onderste uit de kan? Dan ga je voornamelijk calorieën verbranden, wat natuurlijk ook lang niet slecht is. Meer nog, High-Intensity Interval Training (HIIT) zorgt voor een snellere stofwisseling waardoor je tot zelfs de dag na het sporten nog vet verbrandt.

 

PUSH UPS

Doe binnen de dertig seconden zoveel mogelijk push ups. Maar pas op dat je ze wel goed uitvoert, anders gebruik je je spieren niet op de juiste manier. Liever vijf goede dan zeventien slechte is de boodschap. 

 

GLUTE BRIDGES

Dé oefening om bootylicious billen te bekomen. Doe twee sets van telkens 15 glute bridges.

 

SQUATS

Nog zo'n oefening die je billen en bovenbenen er op hun best doet uitzien. Doe er dertig van en je zult binnen de kortste keren al resultaat zien. Wil je voor het uiterste gaan? Dan kun je een balance trainer in huis halen waardoor je des te sneller effect hebt van je oefeningen. 

 

LUNGES

Met of zonder gewichten, dat is volledig up to you. Doe vijftien lunges aan beide kanten, en bewaar goed je evenwicht tijdens deze oefening. 

 

SIDE PLANK

Het is één van de meest gehate oefeningen na 'jumping jacks', maar wel een hele efficiënte. En je houdt er fabulous buikspieren aan over, hou dat in gedachten als de parels zweet van je voorhoofd rollen. Probeer de side plank aan beide kanten 30 seconden vol te houden. 

 

V-CRUNCH

Zweten geblazen als je dit als laatste oefening doet. Maar hé, oefening baart kunst. Na een paar pogingen zal de V-crunch steeds beter gaan. Probeer, net zoals bij push-ups zoveel mogelijk V-crunches te doen binnen de dertig seconden. Doet je onderrug vaak pijn na crunches? Dan biedt een fitnesskussentje soelaas. 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video