MIND BLOWN: één van deze identieke salades bevat dubbel zoveel calorieën

Print
MIND BLOWN: één van deze identieke salades bevat dubbel zoveel calorieën

Foto: Instagram: movingdietitian

Stel je voor: je bent op restaurant en neemt een salade als avondeten. WOW. Wat voel je je gezond. Ook al is het niet even lekker als een malse steak, je zal er wel beter uitzien dan die vrouw die er wel één bestelde. Ha-ha. Sorry dat we jouw gezonde levensstijl moet onderbreken, maar niets is minder waar: jouw salade bevat nog steeds heel wat calorieën. Diëtiste Paula Norris laat jou zien hoe de inhoud van je salade de calorieën ervan bepaald.

De Australische diëtiste plaatste onlangs een foto op Instagram van twee identieke - zo lijkt het alleszins toch - salades. On the plus side: ze zien er ook nog eens overheerlijk uit. Deze salades zouden zelfs ons - de grootste chocoladelovers - kunnen overtuigen dat we geen konijnenvoer aan het eten zijn.


Bekijk het hieronder:

 

SNEAKY ‘SALADS’ ????????? Unfortunately calorie heavy dressings, too much grain and not enough veg can result in a ‘salad’ with calories closer to that of a risotto. Here’s how easily it can happen, even with ‘salads’ of similar bulk... ????????? ??On the left • 1 cup cooked Pearl Barley • 70g Haloumi • 1/3 Zucchini • 2 florets Broccoli • 1/4 Capsicum • 50g Eggplant • 3 Cherry Tomatoes • 200g Poached Chicken • 1/2 cup herbs • Dressing of 2tsp EVOO and 2tsp Balsamic Vinegar ????????? ??On the right • 1/2 cup cooked Pearl Barley • 35g Haloumi • 2/3 Zucchini • 5 florets Broccoli • 1/2 Capsicum • 100g Eggplant • 5 Cherry Tomatoes • 100g Poached Chicken • 1/2 cup herbs • Dressing of 2 tsp Balsamic Vinegar and 2tsp seeded mustard ?????????

Een bericht gedeeld door Paula Norris, Dietitian ???? (@movingdietitian) op

 

Nu zie je het zelf: Eén van de twee borden bevat 535 calorieën terwijl de andere -die er bijna helemaal hetzelfde uitziet - er 995 bevat. Uit welke ingrediënten bestaat dit dramatische verschil? Paula legt in haar beschrijving onder de foto uit dat het allemaal door de dressing, de zaden en het aantal groenten komt. 

Conclusie: subtiele verschillen kunnen net een GROOTverschil maken! Dat merk je als je de hoeveelheid calorieën vergelijkt...

So yeah, let's give it a try...


Dit was niet de eerste keer dat de 'Instagram famous' diëtiste calorievergelijkingen van gelijkaardige maaltijden online plaatste. Bekijk enkele van de andere die ze postte:

 

 

EASY WAYS TO SAVE CALS IN YOUR STIR FRY ????????? On the left: ??2 tsp oil for cooking ??1Tbsp Sweet Chilli Sauce ??280g Chicken (1 medium breast) ??1 cup Brown Rice ??Half the amount of Veg (1/4 red capsicum, 1/2 small carrot, 1 Medium Mushroom, 2 pieces Broccolini) ??2 tsp Soy sauce, 2 tsp Oyster sauce, 2 tsp Lime Juice ????????? Healthy Swaps on the Right: ??No oil for cooking (you can use water or the sauce instead) ??1tsp Sriracha instead of Sweet Chilli (it’s stronger flavour means you need less) ??150g chicken ??1/2 cup Brown Rice ??Double the Veg. (1/2 red capsicum, 1 medium carrot, 2 Medium Mushrooms, 1/2 bunch Broccolini) ?? 2 tsp Soy sauce, 2 tsp Oyster sauce, 2 tsp Lime Juice

Een bericht gedeeld door Paula Norris, Dietitian ???? (@movingdietitian) op

 

Deze ligt meer voor de hand, maar nog steeds een goede tip:

 

Good luck to all of you bunnies en eet (hopelijk) smakelijk!

 

 

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video