OEH! 9 gezonde manieren om af te vallen

Print
OEH! 9 gezonde manieren om af te vallen

Foto: Pinterest Milliam Be-sparkling

Wil jij graag enkele kilootjes kwijt, maar lijkt crashdiëten, jezelf afpeigeren in de fitness of een maagverkleining jou toch net iets te drastisch? Met deze negen tips verlies jij gewicht op een gezonde manier.

1. Drink twee glazen water voor je maaltijd

Water doet wonderen. Zowel voor je huid en je spijsvertering, als voor je algemene gezondheid. Water kan je ook helpen afvallen. Wanneer je twee glazen water drinkt vlak voor je maaltijd, ben je sneller voldaan en eet je zeker niet teveel.

 

2. Sla je ontbijt nooit over

Tijdgebrek of gewoon geen goesting, we deden het allemaal wel eens: ons ontbijt overslaan. Doe dat voortaan niet meer, want je ontbijt is wel degelijk de belangrijkste maaltijd van de dag. Als je niet ontbijt, spaart je lichaam energie en wordt je stofwisseling vertraagd. Daardoor zal je je eigenlijk heel de dag hongerig blijven voelen.

 

3. Voeg groenten en fruit toe aan je alledaagse voeding

In plaats van bepaalde ingrediënten uit je leven te verbannen, kan je beter meer groenten en fruit eten. Dan is er zeker nog wel plaats voor een kleine zondiging, maar heb je toch de nodige voedingsstoffen binnen.

 

4. Zeg vaarwel tegen suikerrijke dranken

We kunnen het niet genoeg zeggen: water is jouw nieuwe beste vriendin. Probeer water en ook alleen maar water te drinken. Andere dranken zijn vaak overbodig en bevatten te veel suikers.

 

5. Eet minder zoute snacks

In plaats van gezouten nootjes of chips, eet je beter rauwe groenten met een dip. Zout houdt te veel water vast, waardoor je je opgeblazen gaat voelen.

 

6. Eet op je gemakje

We get it, soms kan je je beestige honger niet bedwingen en wil je gewoon de hele buffettafel in één keer opslorpen. Toch doe je dat beter niet. Rustig eten is heel belangrijk als je wil vermageren. Je voelt sneller aan of je voldaan bent of niet.

 

7. Plan je work-outs

Zorg dat je aan het begin van de week weet wanneer je gaat sporten. Zo blijf je gedreven om rekening te houden met die work-out en geen andere plannen te maken. Hou je ook vast aan die planning, zodat je lichaam altijd weet waar het zich aan moet verwachten.

 

8. Slaap goed. En veel. Heeeeeeeel veel.

Onze favoriete tip! Voel je niet slecht om negen uur slaap per nacht te claimen, je verdient het! En het is nog goed voor je ook! Slaap is het allerbelangrijkste voor een gezonde levensstijl.

 

9. Wees blij met kleine vooruitgang

Je lichaam verandert niet van vandaag op morgen. Geef het eventjes de tijd om zich aan te passen. Voor je streefgewicht bereikt is, moet je blij zijn met elke kleine vooruitgang.

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video