Aha! Er bestaat een psychologisch trucje voor wie minder wil snoepen

Print
Aha! Er bestaat een psychologisch trucje voor wie minder wil snoepen

Foto: Her Lovely Heart

Betrap je jezelf elke avond opnieuw op het volledig leegvreten van een zak chips, popcorn en noem maar op? Dan hebben onderzoekers van de Universiteit van Gent iets gevonden die jou kan helpen om dat snoepgoed toch maar netjes over twee avonden te verdelen. Of drie, of vier, of... En het is eigenlijk helemaal niet zo gek bedacht! Lees maar:

De vakgroep 'marketing' van de Universiteit van Gent splitste enkele studenten op in twee groepen. Iedereen werd uitgenodigd voor een filmvoorstelling en kreeg hierbij een zak snoep en een flesje water. De ene helft van de studenten kreeg snoep in een hersluitbare verpakking, de andere helft niet. Beide groepen wisten dit niet van elkaar.

Na de film werden alle snoepzakjes netjes gewogen. En wat bleek? In de hersluitbare verpakkingen zat nog veel meer snoep dan in de niet hersluitbare. Dezelfde resultaten deden zich voor toen het experiment bij mensen thuis werd uitgevoerd. “Zo’n hersluitbare verpakking openen, is een psychologische drempel die ons telkens weer doet nadenken, al is het maar voor even,” zegt professor Anneleen Van Kerckhove in het Nieuwsblad.

Dus wat onthouden we? Koop voortaan al je koekjes en snoepjes in een hersluitbare verpakking!

 

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video