Deze 9 tussendoortjes bevatten minder dan 100 calorieën

Print
Deze 9 tussendoortjes bevatten minder dan 100 calorieën

Foto: Shutterstock

Zijn jouw tussendoortjes ook meestal aan de grote kant? Zijn ze bijna evenwaardig aan een volledige maaltijd? Dan hebben we dé oplossing gevonden. Deze 9 tussendoortjes bevatten minder dan 100 calorieën, waardoor we er dus dubbel zo veel van kunnen eten. *wink wink* Zijn jullie klaar? Hier komen ze!

 

FRUIT

1. Frambozen
Joepieeeeeee! Ons lievelingsfruitje mag de lijst openen. Frambozen zijn super lekker en kunnen ook makkelijk gecombineerd worden met bijvoorbeeld yoghurt. Het enige nadeel van die kleine roze lekkernij is de prijs. Tip: koop diepvriesframbozen en laat ze 's nachts ontdooien in de koelkast. Resultaat? 's Morgens lekkere framboosjes bij het ontbijt zonder een fortuin kwijt te zijn.

2. Wortels (mét hummus)
Worteltjes met hummus - lekkerrrr - Oké, de hele zak moet je nu ook niet opeten, maar tien wortels met wat hummus kan zeker geen kwaad, als je niet te gulzig bent met de hummus natuurlijk.

3. Druiven
Een volledige tros druiven van 125 gram bevat zelfs nog geen 100 calorieën. We kunnen dus druiven eten tot we erbij neervallen. En dat gaan we ook zeker doen.

 

ZOETIGHEDEN

4. Popcorn
Tijdens een film of gewoon als tussendoortje? Popcorn past overal wel bij. Zelf gemaakt is het natuurlijk het meest gezonde alternatief, maar een kant-en-klare versie is zooo gemakkelijk. Een portie van 25 gram is niet meer dan 100 kcal - yay -

5. Waterijs
Met weer zoals dit eten we al eens graag een ijsje. Nadeel? Het bevat vaak meer calorieën dan we denken. Al een geluk is er een uitvinding geweest zoals deze. Want waterijsjes bevatten meestal maar 50 (!) kcal. Goed voor twee ijses dan - woehoew -

6. Pure chocolade
Niet gedacht dat dit tussen de lijst ging staan hé?! Wel, chocolade uit het dieet schrappen is zelfs niet bespreekbaar. We moeten natuurlijk wel een kleine toegeving doen. Koop pure chocolade en eet niet meer dan drie blokjes, oké? Maar echt hé?!

 

ZOUTE TUSSENDOORTJES

7. Zoute stokjes
Ja, ook zoute stokjes staan in de lijst. Het kan je verbazen, maar vervang je dagelijkse portie chips door 30 stokjes en je hebt maar 100 kcal binnen in plaats van calorieën goed voor een volledige dag.

8. Ei
Ja hoor, een gekookt eitje met een klein beetje zout bevat niet alleen maar 75 kcal, het is daarbovenop nog eens goed voor je haar en nagels. Win-winsituatie denken wij dan!

9. En last but not least: soep
Uiteraard weet iedereen dat soep een gezond tussendoortje is. Maar toch willen we het nog eens benadrukken. Zorg er alleen wel voor dat het zoutgehalte niet te hoog is, want dat maakt de soep een beetje ongezonder.

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video