Aha! Met dit dieet raakt Jani op een eenvoudige manier zijn overtollige kilo's kwijt

Print
Aha! Met dit dieet raakt Jani op een eenvoudige manier zijn overtollige kilo's kwijt

Foto: Instagram: camsbotten

Heb jij geen zin om jezelf uit te hongeren en te overleven op rauwe wortels en selder? Allemaal voor dat bikinilijf? Dan hebben we goed nieuws voor jou! Met het 5:2 vastendieet - of snipperdieet zoals Jani het noemt - hoef je maar twee dagen per week op je voeding te letten en eet je de resterende dagen zoals gewoonlijk. Enkele kilo's minder en een gezonder lichaam zijn maar enkele van de voordelen!

Het klinkt veelbelovend, maar volgens onze stylist lost het alle verwachtingen in. Je hebt de naam hoogstwaarschijnlijk al eens zien passeren. Dat is omdat het 5:2 vastendieet enkele jaren terug hoge toppen scheerde. 

WAT IS HET NU PRECIES?

  • Volgens de Daily Mail is het 5:2 vastendieet the next big thing na het wereldbefaamde Atkinsdieet.
  • Het uitgangspunt is dat je dagelijkse dosis calorieën gedurende twee dagen per week terugschroeft naar 600 kcal voor mannen en 500 kcal voor vrouwen. 
  • De rest van de week eet je gewoon, maar bij voorkeur wel verstandig. Geen vijf dagen McDonalds dus. 
  • Volgens uitvinder Dr. Michael Mosley verlies je niet alleen overtollige kilo's - maandelijks gemiddeld 2 kg - maar geniet je ook van extra gezondheidsvoordelen én geef je je lichaam wat rust. 
  • Onderzoek wijst uit dat de effecten van het 5:2 dieet vergelijkbaar zijn met een caloriearm dieet. Score!

 

VOORDELEN

  • De regels van het spel zijn simpel. Twee dagen per week op je lijn letten, en er heel wat voordelen voor in ruil krijgen.
  • Je hoeft niet elke dag op doosjes naar de minieme lettertjes waarin het aantal calorieën geschreven staat te zoeken.
  • Je hoeft jezelf niet uit te hongeren. Yes!
  • De verloren kilo's blijven ook weg, niet onbelangrijk.
  • Naast gewichtsverlies gaat je gezondheid er ook op vooruit. Op lange termijn zou je een beter humeur kweken, meer energie hebben en een gezonder hart bezitten. 

 

IN PRAKTIJK

  • Aan de slag? Begin door twee dagen te kiezen waarop je het dieet zal toepassen. Maandag en donderdag, bijvoorbeeld.
  • Alles mag in principe gedurende die dagen, zolang je niet over de grens van 500 of 600 kcal gaat. Het is wel aangeraden om dit te verdelen in twee lichte maaltijden. (De bedoeling is om je spijsverteringsstelsel zoveel mogelijk rust te geven.) Een lichte snack kan natuurlijk ook. Maar je dag beginnen met twee Snickers-repen is dus geen strak plan.
  • Drink voldoende! Een algemene regel die extra hard van kracht is wanneer je dieet. Water is top. Thee, en een beetje koffie, is ook toegestaan.
  • Wil je geen honger hebben, dan kies je tijdens die twee dagen best voor voedingsmiddelen die rijk zijn aan proteïnen.
  • TIP: een vastenvriendje is goud waard. Nu enkel nog een slachtoffer vinden...

 

Meer over dieet

Trending

Meer leesplezier

Meest recente video's

Meer video