Poepsimpele tips om fitter te worden in 2018

Print
Poepsimpele tips om fitter te worden in 2018

Foto: Shutterstock

Hoe het is gesteld met onze goede voornemens na één week? Wel, ons oma haar overtuigingskracht om 10 koekjes te eten bij elk bezoek is echt héél groot, de momenten waarop we wilden gaan lopen, begon het net te regenen en we wilden de trappen wel nemen in plaats van de lift, maar onze buurvrouw wilde net ook naar boven en het zou toch wel heel associaal zijn geweest mochten wij de lift niet hebben genomen. Je hoort het al, excuses genoeg. Het verbaast ons dan ook niet dat slechts 8 procent van de bevolking goede voornemens weet waar te maken. Toch nog één keer proberen? Yes you can! En met deze poepsimpele basisregels lukt het zonder twijfel. GO!

REGEL 1: Hou je doelen laag

Leg jezelf geen duizend doelen op. Kies liever voor enkele kleinere doelen waar je consequent in kunt zijn. Zoals: minstens 1 liter water drinken per dag en minstens 1 keer gaan sporten tijdens de week. Je zult zien, wie kleine doelen kan naleven, zal er een gewoonte van maken. En bingo, dat is wat we nodig hebben! 

TIP: Leg vier sportmomenten vast in je agenda en beloof jezelf dat je er minstens eentje effectief zal doen!

De geschikte sportschoen nog niet gevonden? Lidl maakt graag komaf met dit excuus en biedt sportschoenen aan voor slechts €14,99

REGEL 2: Zorg dat in elke maaltijd eiwitten en groenten zitten 

Een crashdieet is nooit een goed idee. Na enkele dagen zul je toch alleen maar hamburgers willen en dan vliegen die kilo's er meteen terug bij. Makkelijker is om je maaltijden gewoon te verrijken met wat extra groenten en eiwitten.

Eiwitten geven je een voller gevoel (en zorgen dat je langer voldaan bent) en stimuleren spieropbouw. Groenten zorgen er op hun beurt voor dat je de nodige vitaminen en vezels binnen krijgt. 

REGEL 3: Integreer cardio in je leven

Vermijd een trainingsschema dat enkel op je spieren gebaseerd is. Wie vet wil verbranden, moet ook aan cardio doen! Welke hartslag hiervoor ideaal is, lees je hier

REGEL 4: Spierbundels for ever

Workouts die je lichaam verstevigen, mag je uiteraard niet volledig uit je schema bannen. Squats, burpees, lunges, presses, pull-ups, rows...de Kardashians weten waarom!

REGEL 5: Koolhydraten zijn NIET de vijand

Wie sport, heeft koolhydraten nodig om te herstellen. Het is dus volkomen prima om de avond voor je gaat sporten een pasta naar binnen te werken. You deserve it, baby! 

REGEL 6: Zorg dat je per nacht minstens 8 uur slaapt

Acht uur slaap telt als een gemiddelde voor onze bevolking. Dat wil zeggen dat sommige mensen perfect met 6 uur slaap de dag door kunnen en dat anderen dan weer 10 uur slaap nodig hebben. Wie minder uren slaapt dan hij/zij effectief nodig heeft zal minder resultaten boeken op sportief vlak. En plus zul je ook tot 400 kcal meer eten! Lees er hier alles over.

REGEL 7: Ontspan

Dagelijkse stress jagen onze bloeddruk de hoogte in, vertragen onze spierontwikkeling en vetverlies en halen ons energiepeil naar beneden. Probeer daarom elke dag iets te doen waarvan je echt ontspant! 

 

 

Trending

Meer leesplezier

HOT NEWS

Meer Hot News

Styling

Meer Styling

Hair & Beauty

Meer Hair & Beauty

Must Haves

Meer Must Haves

Feel Good

Meer Feel Good

FITNESS

Meer Fitness

Food

Meer Food

Meest recente video's

Meer video