Door deze 11 sporten krijg je strakke billen in no-time

Print
Door deze 11 sporten krijg je strakke billen in no-time

Foto: Weheartit

“Lijkt mijn kont dik in deze broek?” We hebben die vraag allemaal al eens gesteld – of toch op z’n minst stiekem gedacht. Het is soms sterker dan onszelf, maar we willen nu eenmaal gewoon graag stevige, ronde billen die prachtig staan in een skinny jeans. Om aan dat droombeeld te voldoen, moet je niet alleen vet verbranden, maar ook je bilspieren trainen. We verzamelden de 11 beste sporten om én vet te verbranden én je spieren te trainen én het is nog eens een leuke bezigheid ook!

1. PAARDRIJDEN

Met paardrijden kan je 300 à 400 calorieën per uur verbranden (afhankelijk van je gewicht). Het is ook een perfecte work-out voor strakke billen en dijen.

 

2. FIETSEN

Fietsen is een van de beste sporten om calorieën te verbranden en je onderlichaam strakker te maken. Als je er niet van houdt om te fietsen op een fitnesstoestel, trek dan gewoon de natuur in en krijg ondertussen nog een mooi bruin kleurtje op je schouders en billen!

 

3. JOGGEN

Joggen is een geweldige cardio work-out. 30 minuten joggen aan een gemiddeld tempo verbrandt 300 calorieën. Het is ook nog eens een van de beste manieren om je achterste in vorm te houden. Grijp snel naar je loopschoenen en go!

 

4. KICKBOKSEN

Kickboksen is een goede work-out voor het hele lichaam en dus ook voor de bilspieren en de dijen. De front kicks, side kicks en back kicks trainen je heupen, dijen en billen terwijl de complexe combinaties ook nog eens zorgen voor versterking van je buikspieren.

 

5. SNELWANDELEN

Een stevige wandeling verbrandt niet enkel calorieën, maar als je heuvels beklimt, zullen je bilspieren ook strakker worden. Als je niet in een heuvelachtig gebied woont, kan je nog altijd gebruik maken van een loopband waarvan je de helling kan aanpassen. Je zal versteld staan van het verschil!

 

6. POWER PLATE

De vibraties van de Power Plate zorgen ervoor dat de spieren 30 à 50 keer per seconden samentrekken, waardoor je er strakker uitziet en je cellulitis minder zichtbaar wordt. Maar opgelet, veel mensen denken dat een power plate niet vermoeiend is. Neem een paar verschillende posities aan en wedden dat je zal zweten?

 

7. BALLET

De meeste dansstijlen helpen bij het trainen van je onderlichaam, maar voor gerichte resultaten moet je ballet volgen. De precieze bewegingen bij deze dans versterken de bilspieren en verlengen de beenspieren zonder ze te verzwaren.

 

8. TURNEN

Met de hoeveelheid training en acrobatische bewegingen die nodig zijn om te kunnen turnen, spreekt het voor zich dat je er mooie billen van krijgt.

 

9. SKIËN OF SNOWBOARDEN

Deze sporten zijn redelijk seizoensgebonden, maar dat haalt niet weg dat je er beeldige billen van krijgt. Als je op de latten staat, ben je bijna voortdurend aan het squatten. Daarom is het een fantastische sport voor de billen. Bij snowboarden heb je een beetje hetzelfde effect. Klaar om volgende winter weer van die bergen te scheuren?

 

10. VOETBALLEN

Simpele uitleg: van over een veld te spurten, krijg je strakke billen.

 

11. TRAPPEN LOPEN

Je hebt geen dure apparaten of een fitnessabonnement nodig om je bilspieren te trainen. Loop thuis, in de buurt of op het werk een paar keer de trappen op en af en je zal al heel wat calorieën verbranden. Begin met één trede per keer en schakel daarna over op twee of drie treden in één keer. Opgepast: zweetgevaar!  

 

Foto's: Pinterest

Trending

Meer leesplezier

HOT NEWS

Meer Hot News

Styling

Meer Styling

Hair & Beauty

Meer Hair & Beauty

Must Haves

Meer Must Haves

Feel Good

Meer Feel Good

FITNESS

Meer Fitness

Food

Meer Food

Meest recente video's

Meer video